24-05-2023

W Polsce sprzedano już 30 tys. hybrydowych Yarisów

Najpopularniejszy model segmentu B od lat elektryfikuje klasę aut miejskich
Toyota Yaris Hybrid to najpopularniejszy model segmentu B w Polsce. Od 11 lat elektryfikuje on klasę aut miejskich, przyczyniając się do zmniejszenia emisji CO2. Sprzedaż Yarisa z napędem hybrydowym w naszym kraju właśnie przekroczyła pułap 30 000 aut. 
  • Toyota Yaris Hybrid to kolejny niskoemisyjny model marki (obok Corolli Hybrid, Toyoty C-HR Hybrid i RAV4 Hybrid), który przekroczył próg 30 000 egz. sprzedanych w Polsce. Od chwili debiutu w 2012 roku miejskiej Toyoty z napędem hybrydowym z polskich salonów wyjechało już 30 978 takich aut.

    Napęd hybrydowy zaczął już dominować w sprzedaży Yarisa. Od stycznia do połowy maja 2023 roku klienci kupili 3535 zelektryfikowanych egzemplarzy. Najpopularniejszą wersją miejskiej Toyoty jest Comfort, a trzy najchętniej wybierane lakiery to 040 Pure White, 1LO Shimmering Silver oraz 1G3 Royal Grey. W najwyższych wersjach Selection Style oraz GR SPORT klienci mogą wybrać dwukolorowe nadwozia – najczęściej wybieraną kompozycją jest 2PU Platinum Pearl White/Eclipse Black.

11 lat hybrydowej rewolucji w segmencie B

W 2012 roku w Polsce zadebiutował hybrydowy Yaris Hybrid, rozpoczynając tym samym elektryfikację segmentu B. Napęd Hybrid Synergy Drive oparty na silniku o pojemności 1,5 litra trafił na rynek wraz z 3. generacją miejskiego hatchbacka. Samochód stał się najtańszą hybrydą w gamie marki i trzecim modelem – po Priusie i Aurisie – z takim rodzajem napędu. W pierwszym roku dostępności na rynku polscy klienci kupili 289 egz. tego modelu, znacznie powyżej planowanych przez Toyotę 200 aut.

Po 11 latach obecności na rynku układ hybrydowy z niszowej ciekawostki stał się dominującym rodzajem napędu w gamie miejskiej Toyoty. W 2022 roku sprzedano 6883 Yarisy Hybrid, co stanowiło aż 49% wszystkich egzemplarzy modelu. Rok później już 63% Yarisów opuszczających salony było wyposażonych w napęd hybrydowy.

4. generacja napędu hybrydowego

W polskich salonach Toyoty dostępny jest obecnie Yaris 4. generacji. Model ten został zaprojektowany od podstaw na modułowej platformie TNGA-B. W technologii TNGA powstał również napęd hybrydowy 4. generacji, złożony z 3-cylindrowego silnika 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 92 KM, silnika elektrycznego 80 KM, generatora, automatycznej przekładni i baterii litowo-jonowej. Łączna moc układu wynosi 116 KM, co wystarcza, by rozpędzić Yarisa od 0 do 100 km w 9,7 s. 

W porównaniu z poprzednią generacją tego modelu udało się o 20% zwiększyć wydajność napędu i uzyskać zużycie paliwa na poziomie 3,8–4,4 l/100 km (wg WLTP), zaś emisję CO2 – do 87–99 g/km. 

Warto też podkreślić, że komponenty napędu hybrydowego Yarisa 4.  generacji – silnik 1,5 l, przekładnia hybrydowa oraz silniki elektryczne – powstają w Polsce, w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland na Dolnym Śląsku.

10 mln Yarisów sprzedanych na świecie

  • Yaris to niezwykle innowacyjny samochód, który od lat wprowadza do segmentu miejskich aut nowoczesne technologie. Model zdobył wiele nagród, w tym dwa tytuły Europejskiego Samochodu Roku. Od 25 lat pozostaje jednym z najpopularniejszych aut Toyoty na świecie. Jego całkowita globalna sprzedaż przekroczyła 10 mln egzemplarzy. 10-milionowy Yaris zjechał z linii produkcyjnych w fabryce we Francji 30 marca. Był to samochód w wersji GR SPORT w kolorze 2RZ Dynamic Grey/Eclipse Black.