1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota, Subaru i Mazda rozwijają nowe generacje silników spalinowych kompatybilnych z napędami zelektryfikowanymi i paliwami alternatywnymi
3 czerwca 2024

Silniki spalinowe kompatybilne z napędami zelektryfikowanymi i paliwami alternatywnymi

Toyota, Subaru i Mazda opracują nowe generacje jednostek napędowych

Toyota, Subaru i Mazda zawarły porozumienie w sprawie prac rozwojowych nad nową generacją jednostek spalinowych przystosowanych do elektryfikacji i mogących wykorzystywać paliwa alternatywne, a tym samym pomóc w osiągnięciu neutralności węglowej.

Toyota Motor Corporation (Toyota), Subaru Corporation (Subaru) oraz Mazda Motor Corporation (Mazda) to firmy, które doskonale rozumieją potrzeby swoich klientów. Każda z nich przez lata rozwijała swoje flagowe jednostki napędowe: Toyota doskonaliła swoje rzędowe 4-cylindrowe silniki o wysokiej mocy oraz sprawności cieplnej, Subaru – silniki typu bokser, a Mazda – silniki Wankla.

Głównym celem wszystkich tych działań była dekarbonizacja. Równie istotne było zachowanie jak największej możliwości wyboru jednostek napędowych, a także zapewnienie łańcuchów dostaw oraz gwarancja zatrudnienia.

Przez lata testowano różne silniki oraz nowoczesne paliwa, w tym m.in. ciekły wodór czy neutralne węglowo benzyny. Ten proces jasno pokazał, że silniki spalinowe przyszłości odegrają istotną rolę na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Nowa generacja silników spalinowych

Toyota, Subaru i Mazda będą dążyć do tego, by kolejna generacja silników spalinowych miała zdecydowanie lepsze osiągi oraz była zoptymalizowana pod kątem integracji z napędami elektrycznymi.

Nowe jednostki napędowe będą charakteryzować się jeszcze większą mocą i wydajnością, a jednocześnie będą bardziej kompaktowe. To z kolei zrewolucjonizuje także podejście do projektowania nadwozi. Mniejsze silniki pozwolą obniżyć maskę, dadzą nowe możliwości projektantom i zwiększą efektywność aerodynamiczną, co przełoży się na jeszcze niższe zużycie paliwa. Prace rozwojowe prowadzone są zgodnie z zaostrzającymi się normami emisji spalin.

Popularyzacja paliw alternatywnych

Nowe silniki będą też neutralne węglowo, a wszystko to za sprawą odejścia od paliw kopalnych i przejścia na paliwa alternatywne, takie jak paliwa syntetyczne, biopaliwa czy ciekły wodór. W ten sposób nowe jednostki napędowe przyczynią się do wzrostu popularności paliw neutralnych węglowo.

Koji Sato, prezydent, członek zarządu oraz prezes Toyota Motor Corporation, mówiąc o planach koncernów na najbliższe lata, podkreślił:

„Żeby zapewnić naszym klientom różnorodne możliwości osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, konieczne jest podjęcie wyzwania, jakim jest rozwój silników dostosowanych do przyszłego środowiska energetycznego. Trzy firmy, które mają te same aspiracje, będą udoskonalać technologie silników i przyjaźnie konkurować”.

Atsushi Osaki, dyrektor reprezentatywny, prezydent i prezes Subaru Corporation, dodał:

„Dążenie do osiągnięcia neutralności klimatycznej jest wyzwaniem, przed którym stoi japoński przemysł oraz całe nasze społeczeństwo. Doskonalimy nasze zelektryfikowane technologie, ale jednocześnie ulepszamy też nasze silniki typu bokser, by dostosować je do zasilania paliwami neutralnymi węglowo. Nasze trzy firmy dzielą te same aspiracje, by japoński sektor motoryzacyjny osiągnął doskonałość w kwestii zrównoważonego rozwoju”.

Masahiro Moro, dyrektor reprezentatywny, prezydent i prezes Mazda Motor Corporation, z kolei zapewnił:

„Będziemy nadal oferować klientom ekscytujące samochody, udoskonalając silniki spalinowe na potrzeby ery elektryfikacji i poszerzając wielotorowe możliwości osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Silnik Wankla jest kompatybilny z napędami zelektryfikowanymi oraz paliwami neutralnymi węglowo, dlatego Mazda będzie nadal rozwijać tę technologię poprzez współtworzenie i konkurencję, aby zapewnić jej szeroki wkład w społeczeństwo”.