Toyota zaprezentowała nową odsłonę Corolli 12. generacji – jeszcze bardziej stylową, dynamiczną i nowoczesną. Samochód zyskał dwa nowe napędy hybrydowe 5. generacji, nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym (10,5" HD) i Digital Cockpit – cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3"). Został też wyposażony w inteligentny pakiet systemów bezpieczeństwa i asystentów jazdy Toyota T-Mate.
Corolla od 57 lat jest kluczowym modelem w globalnej gamie Toyoty, od wielu lat utrzymującym pozycję najpopularniejszego samochodu na świecie. Ten kompaktowa pojazd regularnie przechodzi zmiany, dzięki którym wciąż pozostaje nowoczesnym samochodem, stawiającym na innowacyjne technologie i dopracowane napędy, a także komfort i bezpieczeństwo.
Nowa Corolla z rocznika 2023 to odświeżona i udoskonalona wersja 12. generacji modelu. Wraz z faceliftingiem pojazd ten zyskał 5. generację technologii hybrydowej. Zelektryfikowane napędy z silnikiem 1.8 oraz 2.0 są mocniejsze i bardziej dynamiczne, a jednocześnie bardziej wydajne od poprzedników.
Uwagę zwracają też najnowsze rozwiązania technologiczne, takie jak system multimedialny o szybszym działaniu i większej funkcjonalności oraz Digital Cockpit, cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3").
Samochód wyposażono w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-Mate. Łączy on najnowszą generację systemów Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy. Dzięki dodaniu nowego modułu komunikacyjnego z kartą SIM, który zapewnia stałe połączenie z internetem, technologie bezpieczeństwa, multimediów i łączności będą za zgodą kierowcy otrzymywały aktualizacje online.
Design nadwozia i wnętrza również odświeżono. Corolla z rocznika 2023 zyskała nowe wzory felg i tapicerek, a także nowe kompozycje kolorystyczne.
Corolla 2023 trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku.
NOWY NAPĘD HYBRYDOWY 5. GENERACJI
Po faceliftingu Toyota Corolla zyskała zupełnie nową technologię hybrydową 5. generacji. Podobnie jak w poprzednim modelu, gama napędów obejmuje dwa układy hybrydowe do wyboru – 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT i mocniejszy 2.0 Hybrid Dynamic Force 196 KM e-CVT. Wprowadzono w nich znaczące zmiany, dzięki którym uzyskano lepsze osiągi przy większej wydajności. Modyfikacje objęły nową jednostkę sterującą PCU i przekładnię elektryczną, zmniejszono baterię litowo-jonową, a także zmieniono charakterystykę pracy napędu.